Cypriana Kamila Norwida 1
72-100 Goleniów
Jak zwykłe klocki mogą zamienić abstrakcyjne pojęcia matematyczne w namacalne doświadczenia? ?
Wyobraź sobie tabliczkę mnożenia, którą można zbudować własnymi rękami i zobaczyć jej prawidłowości na własne oczy.
Wyobraź sobie wzory i struktury, które przestają być odległymi pojęciami, a stają się rzeczywistymi obiektami, które można dotknąć, zobaczyć i intuicyjnie zrozumieć.
Klocki konstrukcyjne pozwalają przekształcić niewidzialne, abstrakcyjne koncepcje w zabawki, które dzieci mogą badać wszystkimi zmysłami.
Dzięki nim dzieci mogą dosłownie dotknąć i manipulować pojęciami, które do tej pory istniały tylko na papierze!
Właśnie dlatego praca z klockami to nie tylko zabawa - to moment, w którym matematyka ożywa w dziecięcych dłoniach, budząc naturalne zaciekawienie i radość z odkrywania.
Badania neurodydaktyczne jasno pokazują, że nauka przez doświadczenie aktywuje więcej obszarów mózgu niż czytanie z ćwiczeń czy powtarzanie gotowych definicji.
Gdy dziecko...
Widzi konkretny układ klocków (angażując ośrodki wzroku)
Dotyka i manipuluje nimi (aktywując ośrodki motoryczne)
Opisuje swoimi słowami co buduje (wykorzystując ośrodki mowy)
Rozwiązuje problemy poprzez eksperymenty (ćwicząc myślenie przyczynowo-skutkowe)
...tworzy trwalsze połączenia neuronalne, które prowadzą do głębszego i bardziej intuicyjnego rozumienia matematyki.
Dr Jean Piaget, pionier psychologii rozwojowej, nazywał ten proces przejściem od myślenia konkretnego do abstrakcyjnego - klocki stanowią GENIALNY pomost na tej drodze, wspierając naturalny rozwój poznawczy dzieci."
Dobromił Błachowiak, Pedagog-innowator, ekspert arytmetyki mentalnej, edukator, trener pamięci, organizator międzynarodowych konkursów matematycznych.




"Non scholae, sed vitae discimus" -
"Nie uczymy się dla szkoły, ale dla życia"

Cypriana Kamila Norwida 1
72-100 Goleniów