Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Kolorowa matematyka z Klockami Korbo

 
Klasa 2b doskonale wie, że matematyki można uczyć się nie tylko z podręczników i ćwiczeń, dlatego zabawa z Klockami Korbo może być dobrym początkiem nowego rozdziału. Posegregowane, policzone, zapisane, podzielone- to już były matematyczne wyzwania  - można działać:) Kolorowa matematyka czeka! Teraz czas na realizowanie zadań matematycznych  programu „Kolorowa matematyka z KORBO
 
 
 
"Czas na matmę, którą można dotknąć.

Jak zwykłe klocki mogą zamienić abstrakcyjne pojęcia matematyczne w namacalne doświadczenia? ?

Wyobraź sobie tabliczkę mnożenia, którą można zbudować własnymi rękami i zobaczyć jej prawidłowości na własne oczy.

Wyobraź sobie wzory i struktury, które przestają być odległymi pojęciami, a stają się rzeczywistymi obiektami, które można dotknąć, zobaczyć i intuicyjnie zrozumieć.

Klocki konstrukcyjne pozwalają przekształcić niewidzialne, abstrakcyjne koncepcje w zabawki, które dzieci mogą badać wszystkimi zmysłami.

Dzięki nim dzieci mogą dosłownie dotknąć i manipulować pojęciami, które do tej pory istniały tylko na papierze!

Właśnie dlatego praca z klockami to nie tylko zabawa - to moment, w którym matematyka ożywa w dziecięcych dłoniach, budząc naturalne zaciekawienie i radość z odkrywania.

Badania neurodydaktyczne jasno pokazują, że nauka przez doświadczenie aktywuje więcej obszarów mózgu niż czytanie z ćwiczeń czy powtarzanie gotowych definicji.

Gdy dziecko...

 Widzi konkretny układ klocków (angażując ośrodki wzroku)

 Dotyka i manipuluje nimi (aktywując ośrodki motoryczne)

 Opisuje swoimi słowami co buduje (wykorzystując ośrodki mowy)

Rozwiązuje problemy poprzez eksperymenty (ćwicząc myślenie przyczynowo-skutkowe)

...tworzy trwalsze połączenia neuronalne, które prowadzą do głębszego i bardziej intuicyjnego rozumienia matematyki.

Dr Jean Piaget, pionier psychologii rozwojowej, nazywał ten proces przejściem od myślenia konkretnego do abstrakcyjnego - klocki stanowią GENIALNY pomost na tej drodze, wspierając naturalny rozwój poznawczy dzieci."

Dobromił Błachowiak, Pedagog-innowator, ekspert arytmetyki mentalnej, edukator, trener pamięci, organizator międzynarodowych konkursów matematycznych.

Data dodania: 2025-11-18 19:27:52
Data edycji: 2025-11-18 21:37:41
Ilość wyświetleń: 68

Kalendarz

Nasi Partnerzy

"Non scholae, sed vitae discimus" - 
"Nie uczymy się dla szkoły, ale dla życia"

Cytat
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej